-
جدول شاخصهای ارزیابی ازعملکرد گروه عربی استانهای سراسرکشور - آبان 90
جمعه 7 آبان 1395 23:36
نویسنده: گروه عربی جدول شاخصهای ارزیابی ازعملکرد گروه عربی استانهای سراسرکشور در سال تحصیلی 1391- 1390 ملاحظات امتیاز مهلت ارسال به دبیرخانه موضوع فعالیت ردیف 2 30/7/90 تکمیل فرم مشخصات اعضای گروه 1 3 30/8/90 تنظیم برنامه عملیاتی و تقویم اجرایی بر اساس برنامه عملیاتی دبیرخانه 2 4 در طول سال تحصیلی اجرای دقیق برنامه...
-
خلا صه نظر همکاران استان لرستان در بخش بررسی سوالات امتحان نهایی خرداد سال 1390
جمعه 7 آبان 1395 23:35
رشته ریاضی و تجربی سوال 1 الف) سوالات ترجمه بیشتر از تمرینات انتخاب شده است در صورتی که با توجه به حجم زیاد متون انتظار می رود که طبق معمول بیشتر از بخش متون استفاده شود و یک یا دو مورد از تمرینات استفاده شود. ب) برخی از جمله ها به نحوی عوض شده که مفهوم خیلی روشنی ندارندمانندقسمت (د) این گونه به نظر می رسد که خنساء...
-
بررسی امتحان درس عربی پایه سوم رشته تجربی و ریاضی خرداد 1390
جمعه 7 آبان 1395 23:35
به نام خدا ضمن سلام وعرض ادب خدمت طراح یا طراحان محترم درس عربی یادآوری چند نکته لازم به نظر می رسد: 1- بهتر بود رعایت بارم در بخش قواعد دقت بیشتری می شد.اختصاص25/1 نمره به درس 3، 75/ نمره به درس4، 5/ نمره به درس5 ،5/نمره به درس6 و 25/1 به درس 7 با بارم این درس همخوانی ندارد. 2- یظنّون در سوال 8 هم حال است وهم فعل...
-
معرفی کتاب برای مکالمه عربی- آذر 90
جمعه 7 آبان 1395 23:34
کتابهای " صدی الحیوة " که توسط جمعی از مؤلفان با اشراف دکتر مسعود فکری تألیف شده است. این مجموعه در چند سطح ( اساسیه ، مقدماتی ، میانی و عالی ) همراه با نوار ارائه شده و سطوح مختلف آن هم اکنون در شعب مختلف کانون زبان در کشور تدریس می شود. تلفن کانون زبان ایران: 4-88308031-021 برخی از کتابهای مفید دیگر : -1 ....
-
بارم عربی پیش دانشگاهی- آبان 90
جمعه 7 آبان 1395 23:33
بارم عربی یش دانشگاهی نمره بارم بندی درس عربی سال چهارم انسانی پایانی دوم نمره پایانی اول 3 ترجمه ی جمله های عربی به فارسی از متن درس و تمرینات 3 ترجمه ی جمله های عربی به فارسی از متن درس و تمرینات 5/0 معنی لغت عربی به فارسی (کلمه ها در جمله داده شود) 0/5 معنی لغت عربی به فارسی (کلمه ها در جمله داده شود) 5/0 انتخاب...
-
شرح وظایف گروه عربی 91-90
جمعه 7 آبان 1395 23:32
باسمه تعالی ردیف عنـوان فعالیت و کارهای آموزشی (شرح وظیفه) ضریب اهمیت کیفیت اجرا امتیاز زمان انجام فعالیت 5 4 3 2 1 0 1 تجزیه و تحلیل امتحانات سال گذشته (مقایسه میانگین ها با استان) 2 مهر 2 ساخت وبلاگ و تعامل و ارتباط مجازی با گروه های آموزشی استان و دبیران 2 مهر 3 تهیه و ارسال طرح درس براساس روش های نوین تدریس (به...
-
مشخصات گروه عربی لرستان سال 90
جمعه 7 آبان 1395 23:32
نویسنده: گروه عربی نام ونام خانوادگی رشته تحصیلی آخرین مدرک تحصیلی سمت سابقه خدمت آموزشی شماره همراه شماره منزل ایمیل حمید بهاروند زبان و ادبیات عربی فوق لیسانس سرگروه 27 09166671964 06612213059 Hbsafa84@yahoo.com مجید چگنی زبان و ادبیات عربی فوق لیسانس عضو 23 09368161964 06614235717 -
-
اسامی پذیرفته شدگان المپیاد علمی عربی سوم انسانی سال 90
جمعه 7 آبان 1395 23:31
رشته ریاضی و تجربی 1- محمد دائمی بروجرد 2- مهرخ مرادی " 3- زهرا کاکاوند " رشته انسانی 1- سارا گودرزی بروجرد 2-فاطمه منظمی ناحیه 2خرم آباد 3- زهرا ناظری مقدم " مرحله کشوری درتاریخ 90/2/19 در اداره کل آموزش پرورش استان برگزار می شود.
-
بارم عربی 1 سال 90
جمعه 7 آبان 1395 23:30
بارم بندی درس عربی (1) سال اول متوسطه نمره عناوین مشترک در امتحان پایانی نوبتهای اول ، دوم وشهریور الف- ترجمه عبارتها و درک و فهم متون (11 نمره) 3 1- ترجمه عبارت ها، شامل متن درس ها، تمرینات و.... 5/1 2- طرح سوالات چند گزینه ای در زمینه ترجمه باتوجه به الگوی کتاب 5/2 3- تهیه متن کوتاه متناسب با آموخته های دانش...
-
بیانیه پایانی همایش سرگروه های آموزشی درس زبان عربی استان های سراسر کشور
جمعه 7 آبان 1395 23:30
باسمه تعالی بیانیه پایانی همایش سرگروه های آموزشی درس زبان عربی استان های سراسر کشور همدان 15 و 16 آذر ماه 1389 همایش دو روزه ی سرگروه های آموزشی درس زبان عربی استان های سراسر کشور در مجتمع آموزشی علامه حلی همدان با حضور مسئول کتب درسی مقطع متوسطه دفترتألیف، مسئول دبیرخانه های کل کشور و همچنین مدیر گروه زبان عربی...
-
بارم عربی 2
جمعه 7 آبان 1395 23:29
بارم بندی درس عربی(2)سال دوم رشته های غیرعلوم انسانی نمره عناوین ( مشترک در امتحان پایانی نوبت های اول ، دوم وشهریور ) الف- ترجمه عبارت ها و درک و فهم متون (11 نمره) 3 1- ترجمه عبارت ها، شامل متن درس ها، تمرینات و.... 5/1 2- طرح سوالات چند گزینه ای در زمینه ترجمه باتوجه به الگوی کتاب 5/2 3- تهیه متن کوتاه متناسب با...
-
بارم عربی 2 انسانی
جمعه 7 آبان 1395 23:28
بارم بندی عربی (2) رشته ادبیات و علوم انسانی نمره عناوین ( مشترک در امتحان پایانی نوبت های اول ، دوم وشهریور) الف- ترجمه عبارت ها و درک و فهم متون (11 نمره) 3 1- ترجمه عبارت ها، شامل متن درس ها، تمرینات و.... 5/1 2- طرح سوالات چند گزینه ای در زمینه ترجمه باتوجه به الگوی کتاب 2 3- تهیه متن کوتاه متناسب با آموخته های...
-
بارم بندی عربی 3
جمعه 7 آبان 1395 23:28
بارم بندی عربی 3 نویسنده: گروه عربی بارم بندی کتاب عربی(3) سال سوم رشته های غیر علوم انسانی نمره عناوین الف: ترجمه عبارت ها و درک و فهم متون (11 نمره) 1- ارزشیابی پایانی نوبت اول : 3 1- ترجمه عبارت ها، شامل : متن درس ها، تمرینات و.... 5/1 2- طرح سوالات چند گزینه ای در زمینه ترجمه 5/2 3- تهیه متن کوتاه متناسب با آموخته...
-
بارم عربی 3 انسانی
جمعه 7 آبان 1395 23:27
بارم عربی 3 انسانی نویسنده: گروه عربی بارم بندی کتاب عربی (3) سال سوم رشته علوم انسانی نمره عنا وین ( مشترک در امت حان پایانی نوبت های اول ،دوم وشهریور) الف: ترجمه عبارت ها و درک و فهم متون (11 نمره) 3 1- ترجمه عبارت ها، شامل : متن درس ها، تمرینات و.... 75/1 2- طرح سوالات چند گزینه ای در زمینه ترجمه باتوجه به الگوی...
-
ثلاثی مزید - مهناز مهرعلیزاده
جمعه 7 آبان 1395 23:26
· افعال با توجه به حروف اصلی وحروف زائد به دو دسته تقسیم می شوند: 1-افعال ثلاثی مجرد یعنی افعالی که حروف اصلی آن سه حرف باشد واولین صیغه ماضی آن هم سه حرف باشد. 2-افعال ثلاثی مزیدیعنی افعالی که حروف اصلی آن سه حرفی باشد امّا اولین صیغه ماضی آن بیشترازسه حرف باشد. · افعال مزید دودسته هستند که عبارتنداز: 1-افعالی که...
-
فعل عمل و صنع - حمید بهاروند
جمعه 7 آبان 1395 23:26
کارشناسی تکنولوژی و گروههای آموزشی استان لرستان تهیه کننده حمید بهاروند آذرماه1389 فعل: کاری که با علم یا بدون علم، با قصد یا بدون قصد چه خوب انجام شود یا خوب انجام نشود. و به انسان ، حیوان و جماد نسبت داده می شود. به عنوان مثال: و ما تفعلوا مِن خیرٍ یعلمه اللهُ.(بقره- 197) و هرچه از کارهای نیک انجام دهید،خذا آن را می...
-
فی رثاء الحسین
جمعه 7 آبان 1395 23:25
فی رثاء الحسین أما مهیار الدیلمی فهو عندما یرثی الحسین (ع) لا ینسى أن یضمّن مرثیته کربلاء : بآل علی صروف الزمان بسطن لسانی لذم الصروفِ ولیس صدیقی غیر الحزین لیوم الحسین وغیر الأسوفِ هو الغصن کان کمینا فهب لدى (کربلاء) بریح عصوفِ
-
جدول افت تحصیلی مناطق و شهرستانها در سال تحصیلی89/88
جمعه 7 آبان 1395 23:24
جدول بیشترین درصد افت تحصیلی درس عربی3 رشته علوم ریاضی89/88 ردیف شهرستان /منطقه درصد 1 چغلوندی 7/24 2 پاپی 2/18 3 اشترینان 6/14 4 الشتر 11 جدول بیشترین درصد افت تحصیلی درس عربی 3 رشته علوم تجربی 89/88 ردیف شهرستان /منطقه درصد 1 رومشکان 9/26 2 کوهنانی 2/26 3 طرهان 23 4 اشترینان 7/22 5 معمولان 8/18 6 بروجرد 6/15 7 چگنی...
-
شرح وظایف گروه آموزشی عربی مقطع متوسطه اداره ی کل آموزش و پرورش استان لرستان در سال تحصیلی 90-89
جمعه 7 آبان 1395 23:24
باسمه تعالی شرح وظایف گروه آموزشی درس . . . . . . . . . . مقطع متوسطه « اداره ی کل آموزش و پرورش » استان لرستان در سال تحصیلی 90-89 ردیف عنـوان فعالیت و کارهای آموزشی (شرح وظیفه) ضریب اهمیت کیفیت اجرا جمع امتیاز زمان انجام فعالیت 5 4 3 2 1 0 1 تنظیم بایگانی گروه درسی ذی ربط و امحاء مدارک بدون استفاده 2 مهرماه 89 2...
-
جدول فعالیت های منطقه/ شهرستان گروه درسی عربی در سال تحصیلی 90-89
جمعه 7 آبان 1395 23:23
باسمه تعالی لیست فعالیت های منطقه/ شهرستان ........گروه درسی عربی در سال تحصیلی 90-89 «گروه تکنولوژی و گروه های آموزشی متوسطه اداره ی کل آ.پ استان لرستان » ردیف عنـوان فعالیت و کارهای آموزشی (شرح وظیفه) ضریب اهمیت کیفیت اجرا جمع امتیاز زمان انجام فعالیت 5 4 3 2 1 0 1 هماهنگی روز حضور گروه های آموزشی با اداره کل آ. پ 3...
-
مروری بر کتاب عربی پیش دانشگاهی - حمید بهاروند
جمعه 7 آبان 1395 23:22
درس 1 علاوه بر علامتهای خاص اسم که جر، تنوین، ندا، اضافه و الف و لام است میتوان به دو علامت دیگر نیز اشاره کرد: 1ـ مبتدا واقع شدن: علی تلمیذٌ 2ـ داشتن تاء تانیث (تاء گرد): تلمیذة 3ـ سه حرفی وسط ساکن مانند :هِنْد از علامتهای مخصوص فعل: 1ـ تاء ضمیر : « تَ ـ تما ـ تم ـ تِ ـ تما ـ تن ـ تُ » که به آخر فعل ماضی ملحق...
-
ویژگی های مبتدا و خبر
جمعه 7 آبان 1395 23:21
شیا الهنــــا ا لمحبوب ،خـــــــــــذ بایدینا کی نفهمَ ویژگیهای مبتدا نگارنده : ناهید طاهرپور 1- مبتدا اسم مرفوعی بدون عوامل لفظی برای اسناد است 2- اسمی است که معمولا معرفه است . واول جمله قرار میگرد،وحرکت آخرآن یا ضمه است.نحو: الاسلامُ عظیمٌ 3- آخرآن ( واو) مانند اسماء خمسه : ابوک شریفٌ جمع مذکرسالم: المومنون صابرون...
-
ترجمه دیوان بشار
جمعه 7 آبان 1395 23:21
ابیاتی از دیوان بشارجزء دوم 1- عادَ الغداةَ الصَّبَّ عِیدُ فالقلبُ متبُولٌ عَمیدُ 2- مِن حُبِّ ظبّیٍ صادَهُ یا مَن رأی ظبّیا یَصِیدُ 3- أنسٌ ألوفٌ للحِجا لِ ودُونَهُ قَصرٌ مَشِیدُ 4- مِن حَولِهِ حُرَّاسُهُ وَبِبابِهِ أسَدٌ مَرِیدُ 5- وَالظَّبیُ مَســـــکَنُهُ الفلَا ةُ مُطَرَّدٌ فیها شَرِیدُ 6- ما إن تَزالُ تُظِلُّه...
-
تست عربی
جمعه 7 آبان 1395 23:20
61-: عیِّن الاصحّ و الادقّ فی الترجمة: « ألمْ یأنِ للذین آمَنوا أنْ تخشَعَ قلوبُهم.» 1) آیا وقت آن شده است که مومنان قلبهاشان از خداوند بترسد! 2) آیا برای کسانی که ایمان آوردهاند وقت آن فرا نرسیده که قلبهایشان بترسد! 3) آیا زمان آن نرسیده است که دل انسانهای با ایمان ترسان شود! 4) آیا وقت آن نشده، که کسانی که ایمان...
-
معرفه – نکره عنایت نور محمدی
جمعه 7 آبان 1395 23:19
معرفه – نکره عنایت نور محمدی - به اسمی که بر شخص یا شیء نامشخص دلالت دارد نکره گویند.مانند:طالبٌ:دانش آموزی - به اسمی که بر شخصی یا شیء مشخصی دلالت دارد معرفه گویند.مانند:علیٌ معارف یا اسمهای معرفه عبارتنداز: 1- ضمیر (متصل یا منفصل)ه – ها / هو – هی / ایّاه- ایّاها 2- اسم اشاره:هذا – هذه 3- اسم موصول:الّذی – التی 4-...
-
تست عربی پیش - سه درس اول
جمعه 7 آبان 1395 23:10
عربی 1-: عیِّن الاصحّ و الادقّ فی الترجمة: « ألمْ یأنِ للذین آمَنوا أنْ تخشَعَ قلوبُهم.» 1) آیا وقت آن شده است که مومنان قلبهاشان از خداوند بترسد! 2) آیا برای کسانی که ایمان آوردهاند وقت آن فرا نرسیده که قلبهایشان بترسد! 3) آیا زمان آن نرسیده است که دل انسانهای با ایمان ترسان شود! 4) آیا وقت آن نشده، که کسانی که...
-
معلقات سبع - فریبا سرلکی -الیگودرز
جمعه 7 آبان 1395 23:08
باشد . صاحبان معلقات 1 – امرؤالقیس ( 540 – 500 م ) [1] پدرش حجر کندی ، بر قبیله ی بنی اسد در سرزمین نجد حکومت داشته است . امرؤالقیس عمر خود را در خوشگذرانی و عیاشی و بدمستی و سرودن غزلیات عشقبازی گذرانده است . از این رو از طرف پدرش رانده شده و با بوالهوسان در سیر و سیاحت و باده نوشی و شکار سرگرم بوده و پس از کشته شدن...
-
تطور شعر در عصر اموی-فریبا سرلکی الیگودرز
جمعه 7 آبان 1395 23:08
گرد آورنده : فریبا سرلکی گروه ادبیات عرب الیگودرز سرآغاز این دوره با به قدرت رسیدن معاویه در سال 40 هجری می باشد و به سال 132 هجری یعنی همزمان با روی کار آمدن اولین خلیفه ی عباسی پایان می یابد . عصر اموی را به دلایلی می توان عصر بازگشت ارزشهای جاهلی به ممالک اسلامی نام نهاد . فاسد بودن حاکمان ، عصبیت آنها ، افتخار به...
-
نقد و بررسی عربی پیش دانشگاهی - جواد ظهرابی شهرستان الیگودرز
جمعه 7 آبان 1395 23:07
باسمه تعالی متن درس: درسطر اول امراًة را می توان مفعول به اول مؤخّریا بدل برای مثلاً درنظرگرفت . کلمه اِذمفعول فیه یامفعول به برای فعل محذوف اُذکرمی باشد. جمله اِن کانَ خصِیصاچون پس ازواو آمده وپس ازإن فعل ماضی آمده جمله وصفیّه است ونیازبه جواب شرط ندارد. درجمله لما کانت مؤمنةً طائعةً (چون مشتق است خبردوم است )...
-
موقف الاسلام من الشعرو موضوعات الشعر فی هذا العصر.-علی رومی پور ناحیه 1 خرم آباد
جمعه 7 آبان 1395 23:05
موقف الاسلام من الشعرو موضوعات الشعر فی هذا العصر. علی رومی پور،طالب الماجسترفی الجامعه الاسلامیه الحره بقم. ملخص انّ العرب فی الجاهلیه کانوا یعیشون حیاه قبلیه.وکانت قبیله یشترک فی النسب و الموطن والاعراف.جاء الاسلام وحلّ الصراع القائم بین المصلحه الفردیه و الاجتماعیه و موقف الاسلام من الشعر رایً صحیحٌ و فی هذا العصر...