علل رشد و افت تحصیلی دانش آموزان در درس عربی استان لرستان اردیبهشت 91

  

  • نویسنده: گروه عربی
 

 

1-   نوسان  میانگین نمره در درس عربی بجز در سال 86 که تفاوت آن یک نمره است در بقیه سال ها ناچیز است.

2-   سوال امتحان نهایی در هر دو رشته عمومی و انسانی سال 86 از بقیه سال ها ساده تر بوده است.

3-     اختلاف دید طراح یا طراحان سوال های امتحان نهایی باعث نوسان در میانگین نمره خواهد شد.

4-   میانگین نمره در بین دختران تقریباً دو نمره از میانگین پسران بیشتر است.

در سال 89/88 میانگین نمره دختران در رشته عمومی 06/11و پسران 79/9 است.

درسال 90/89 میانگین نمره دختران دررشته عمومی 27/12 و پسران 56/10 است.

درسال 89/88 میانگین نمره دختران در رشته انسانی 34/8 و پسران 16/7 است.

درسال 90/89 میانگین نمره دختران دررشته انسانی 70/8 وپسران 54/7 است.  

5-   تعداد قبولی پسران نسبت به دختران کمتر است.

در سال 88/87 تعداد قبولی پسران در رشته عمومی ازمجموع 5093 تعداد3746بوده است در حالی که از مجموع 6857 دختر تعداد 5945 بوده است.

 سال 89/88 تعداد قبولی پسران در رشته عمومی از مجموع 4490 تعداد 3159 بوده است در حالی که از مجموع 6113 دختر تعداد 5087 نفر بوده است.

سال 90/89 تعداد قبولی پسران در رشته عمومی از مجموع 4956 تعداد 3731  بوده و دختران از مجموع6083 تعداد 5422 بوده است.

در سال 88/87 تعداد قبولی پسران در رشته انسانی ازمجموع 3569 تعداد1050بوده است در حالی که از مجموع 4524 دختر تعداد 2386 بوده است.

سال 89/88 تعداد قبولی پسران در رشته انسانی از مجموع3392 تعداد 1042بوده است در حالی که از مجموع 3909 دختر تعداد 2244 نفر بوده است.

سال 90/89 تعداد قبولی پسران در رشته انسانی از مجموع 3233 تعداد 1161 بوده و دختران از مجموع3370 تعداد 2109 بوده است.

6-   وجود دانش آموزان سنوات گذشته که از آموزش کمتری برخوردار هستند و به لحاظ آماری موثر خواهند بود.

7-   وجود دبیران غیر مرتبط و حق التدریس 

8-   ایجاد مجتمع های آموزشی که سبب تراکم زیاد دانش آموزان می شود.

9-   رقابت آموزش و پرورش برای رسیدن به سطح علمی کنکور سراسری در زیاد مفهومی کردن امتحانات

10-             عدم توجه به پرسش ها ، نمرات مستمر و حضور و غیاب ها         

11- تعداد زیاد ساعات تدریس دبیران مرد  

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.